Az út The road
527 km 22_Cacabelos_Villarfanca del Bierzo_Pereje_Vega De Valcarce_Ruitelan__27 km 554 km

22. nap - 2008. augusztus 29. péntek
Indulás sötétben, menetelés az országúton, fejlámpával és világítós karszalaggal. Egy idő után az út elágazott, lehet menni tovább az országúton, vagy a hegyen át. Mi az utóbbi mellett döntöttünk. Fel, le, fel, le dombokon át, szőlőültetvények között. Egész magasan ért bennünket a napfelkelte, egy kis kápolna mögül izzóan kukucskált elő a nap. Itt találkoztunk a cseh asszonykával is, aki hatalmas hátizsákot cipelt (már korábban megismertük). Szép út, de fárasztó. Végre beértünk Villafranca del Bierzo-ba. Vár, templom, kőhíd, folyó, majd a jelet követve bejutottunk a régi, keskeny utcás belvárosba. Kevés a jelzés, majdnem eltévedtünk megint. Egy építkezés mellett elhaladva, egy hosszú és magas kőhídon át, betértünk reggelizni. Itt találkoztunk a francia ősz Bernarddal ismét. Kijutva a városból, utunk az aszfaltúttól egy beton korláttal elválasztott járdán folytatódott hosszan, és néhol az autósztráda alatt, ami elég félelmetes volt, ahogy döngtek rajta az autók. A falvaknál elágaznak az utak, a jelzett út bemegy a településekbe. Az első falu Pereje, ahol egy öregember beterelt bennünket a pici templomba. Második falu Trabadelo, ami egy hosszú falu. Középtájon kimentünk az országút mellett lévő büféhez pihenni. Ezután erdős részen kanyarog az út tovább, majd újra az aszfaltút mellett halad. Nagy a meleg, egyre melegebb. A harmadik falu Vega de Valcarce, ami szintén egy nagyon hosszú falu. Itt három albergue is van, de mi továbbmentünk, és 2 óra után értünk be Ruitelan-ba. Ez egy családi vállalkozás, két idősebb fivér működteti. Itt is lehet közös vacsorát rendelni. Hatfős szobában kaptunk helyet. A vizesblokk kissé szűkös és kevés. A vacsoránál leszakadt az ég, esett és dörgött.
Ruitelan-ban (magán) szállás: 5 Eu/fő és közös vacsora: 6 Eu/fő, közös reggeli: 3 Eu/fő.