Az út The road
478 km 20_Rabanal Del Camino_Forcebadon_Cruz de Fero_Manjarin_El Acebo_Riego DE Ambros_Molinaseca__22 km 505 km

20. nap - 2008. augusztus 27. szerda
Kissé elaludtunk, így csak 7 előtt indultunk, de még sötétben. Fokozatosan és folyamatosan emelkedett az út. Mivel itt igen későn kel fel a nap, így a helytetőn, csodás kilátás mellett gyönyörködhettünk benne. Továbbhaladva jutottunk az 1440 m-en lévő Foncebadon-ba, ahol az albergue kávézója előtt megreggeliztünk. És még előttünk volt a Monte Irago hegy 1505 m magas csúcsa, ahol egy magas kereszt áll: Cruz de Ferro. A zarándokok rengeteg követ hordanak ide, egész domb van már. Meg az oszlopra aggatnak mindenféle dolgot: szalagot, napszemüveget, sapkát, zászlót, trikót, cipőt. Mi is hagytunk rajta emléket. Nincs hideg 1500 m-en. Tovább le, aztán fel, kissé nehéz az út, és sokáig nincs semmi, csak a táj. Majd elértünk Manjarin-ba, ami nem egy falu, csupán egy refugio, a Máltai Szolgálat működteti. Halk zene szól, és adakozósan lehet csecse-becséket, és vizet, kávét vásárolni. Még mindig a hegytetőn vagyunk. Először enyhén lejt az út, majd meredeken tovább sokáig, ami nagyon fárasztó. Hirtelen leereszkedtünk az 1150 m-en lévő El Acebo kis faluba, ahol egyen sötétszürke palatetős kőházak állnak, nagyon szép látvány (mese-falu). A XII. szd.-i templomot megnézve, a bolt előtt megpihentünk, majd tovább ereszkedtünk lefelé meredeken Riego de Ambros-ba, mely szintén szép kis mese-falu. Folytattuk utunkat a még meredekebb köves úton, és nagyon elfáradva, - 3 körül értünk be a harmadik mese-faluba, Molinaseca-ba (bár ez inkább már város), szintmagassága 560 m, tehát jól lejöttünk az 1500 m magasságról. Mivel itt a település túl-végén van a szálláshely, így átmenve a kőhídon, leültünk a patak parti söröző teraszán pihenni. A hídlábnál sok zarándok áztatta a lábát a jó hideg vízben. A folyadékveszteség pótlása után kipihenten kerestük meg a szálláshelyet, ami egy nagyon kellemes, tágas, büfés, teraszos hely. Itt találkoztunk újra a szlovák Péterrel és a barátjával.
Molinaseca-ban (magán) szállás: 7 Eu/fő, közös vacsora: 8 Eu/fő.