Az út The road
387 km 16_Mansilla de las Mulas_Leon___19 km 406 km

16. nap - 2008. augusztus 23. szombat
Ma felvirradt a nagy nap: Bence fiúnk névnapja, hát éljen sokáig! Egyúttal rögzítettük azt is, hogy elértük utunk feléig (térben és időben egyaránt)! Innentől már mindig kevesebb lesz előttünk, mint mögöttünk. A gyalogút az országút mellett haladt. Ezt a napot Leon-ban töltöttük. A történelmi belváros közepén áll a hatalmas gótikus katedrális. A nagy francia katedrálisokkal egyidős, hasonló méretű, tiszta szerkesztésű, csodálatos templom, hatalmas rózsaablakokkal, későgót kőcsipkés toronnyal. A téren pihenés a fiatal német pár mellett, közben gyönyörködve a katedrálisban. Itt, egy Olaszországban élő hazánk-nője megörülve a magyarok (mi) láttán, szóba elegyedtünk. Továbbsétálva jutottunk el a főtérre, ahol épp piac volt, így bevásároltunk (kolbászt, hagymát, sajtot, paprikát, kenyeret, gyümölcsöt). Eljutva az albergue-ba, elfoglaltuk helyünket, és jót ettünk. A szálláshely jó: nagy hálótermek, emeletes ágyakkal, jó vizesblokkok, és egy étkező, ahol főzni nem lehet, csak étkezni. Délután következett a városnézés. Bementünk a St. Isodoro templom múzeumába is, ahol körbevezettek bennünket (festett mennyezetek, kerengő, kakas a templomtoronyról, kincsestár, könyvtár). Többször átépült, de van románkori része is, freskókkal. Tovább barangolva a városban, láttuk Gaudi ifjú-kori zsengéjét (olyan, mint egy Disney-kastély). Leon már túl van a forró Mesetán, reggelente 8-10 fok van, éles széllel. Séta közben megkerestük a másnapi kivezető utat, ahol egy esküvőt is láttunk az egykori kolostor (most San Marco szálloda) melletti templomban. Este ismét a katedrálisnál gyönyörködtünk.
Leon-ban (egyházi) szállás: 6 Eu/fő, benne közös reggeli másnap.